Muspekare över Mina sidor-ikon och playknapp

Videoguide: Logga in på mina sidor

I denna videoguide får du veta hur du skapar konto, loggar in och navigerar på Mina sidor.

Salongsvy inför köp i malmolives köpflöde med Playknapp

Videoguide: Boka & betala biljetter

I denna videoguide går vi genom hur du väljer platser till ett evenemang och hur du betalar för dina biljetter.

Vanliga frågor & svar

Hur bokar jag en biljett?

För att boka en biljett behöver du ha ett registrerat konto på malmolive.se 

Klicka på Mina sidor-ikonen och logga in med dina inloggningsuppgifter. Gå sedan till den konsert som du vill boka biljett till och välj dina platser i salongen. Köpflödet guidar dig hela vägen från platsbokning till betalning och orderbekräftelse. 

Är du osäker? Följ vår videoguide för att se vilka knappar du trycker på och hur du navigerar.

Måste jag ha ett konto för att boka en biljett?

Ja, för att köpa biljetter på malmolive.se behöver du skapa ett konto. Vi behöver dina uppgifter för att kunna hjälpa dig med dina frågor eller kontakta dig med viktig information inför ditt besök.

Kan jag byta min biljett?

Ja, i vissa fall går det bra att byta din biljett. Om du har en biljett till en av Malmö SymfoniOrkesters ordinarie konserter så är det möjligt att byta till en annan ordinarie MSO-konsert inom samma säsong, senast 3 dagar före den ursprungliga konserten. Vid byte av biljetter tillkommer en avgift på 30 kr per biljett. 

Ovanstående regler för byte gäller för de konserter som arrangeras av Malmö Live Konserthus.

Har du fler frågor om byte? Kontakta gärna vårt biljettcenter

Hur bokar man en student- eller pensionärsbiljett?

Särskilda student-, barn- och pensionärspriser är synliga i vårt digitala köpflöde, och går att boka under steget när du väljer din plats i salongen. Om priset inte är synligt i detta steg så är det inte tillgängligt på den konsert du har valt.

Är du osäker? Följ vår videoguide för att se vilka knappar du trycker på och hur du navigerar.

Hur gör jag om jag vill boka mer än 9 biljetter?

Du kan boka 9 biljetter åt gången, när du genomför din biljettbokning digitalt.

Om du vill göra en större gruppbokning så är du välkommen att kontakta vårt biljettcenter så hjälper de dig.

Hur betalar jag för min bokning?

Du kan betala din bokning online genom att använda någon av våra tillgängliga betalningsmetoder:

  • Bankkort
  • Swish
  • MobilePay
  • ApplePay
  • GooglePay
  • Presentkort

Är du osäker? Följ vår videoguide för att se vilka knappar du trycker på och hur du navigerar, eller kontakta vårt biljettcenter

Vad händer om jag blir sjuk eller får förhinder?

Distansavtalslagens regler om ångerrätt gäller ej vid köp av evenemangsbiljetter. När betalning har skett är du som kund därför bunden av ditt köp, om inget annat anges i våra villkor eller följer av tillämplig lag. Läs mer om allmänna villkor här.

Din biljett är inte personlig, så det går fint att överlåta den till någon annan. 

Hur gör jag en pausbokning?

Du kan förboka mat och dryck till pausen, i samband med att du bokar dina biljetter online. Det går också bra i efterhand. Tänk på att vi stänger pausbokningen 48 timmar innan evenemangsstart. 

När du har valt din plats i salongen får du möjlighet att klicka på knappen "Lägg till mat & dryck". Vårt digitala köpflöde guidar dig sedan genom de valbara mat- och dryckesartiklarna kopplade till just ditt evenemang. Du kan också förboka mat och dryck här!

Är du osäker på om ditt evenemang erbjuder pausbokning? Innan konsert skickar vi ut ett email med praktisk information – där framgår det om ditt evenemang erbjuder pausbokning. Du kan också läsa mer på konsertens informationssida.

Finns det en väntelista om konserten är slutsåld?

Nej, det finns ingen väntelista om konserten eller evenemanget är slutsålt. 

Håll gärna utkik på vår hemsida för att se om fler biljetter har släppts upp till försäljning!

Senast uppdaterat: 2025-03-14