VAD ÄR ETT LIVEOMBUD
Ett LiveOmbudär en ambassadör för Malmö Live Konserthus. En länk mellan oss och ditt nätverk. Genom våra ombud önskar vi också nå en publik som kanske ännu inte upptäckt Malmö Live Konserthus utbud och dess möjligheter. Vår Vision är att skapa en mötesplats för alla och det vill vi göra genom musiken.

VAD GÖR ETT LIVEOMBUD
Som Liveombud inspirerar och entusiasmerar du din kundkrets, vänner, kollegor, förenings och nätverksmedlemmar med att planera konsertbesök och boka biljetter. Du är kontaktpersonen mellan dem, och oss. Genom tydliga bokningsrutiner och regelbundna ombudsträffar bygger vi en gemenskap tillsammans. Du har egna kontaktkanaler till oss och ombudsförmåner, vilket vi tror ska inspirera dig och kännas som en fin förmån att vara vårt LiveOmbud.

OMBUDSPROGRAM
Varje säsong är unik med nytt innehåll och utifrån det så skapar vi ett Ombudsprogram. Du bjuds in till konserter, får erbjudanden och förhandsinformation om nyheter under säsongen.
Vi vill att du ska känna dig hemma i konserthuset och alla nya LiveOmbud bjuds på en guidad visning. Ombudsprogrammet är under ständig utveckling, då vi vill vara lyhörda för nya idéer och önskemål och anpassa innehållet till varje unik säsong.

FÖRMÅNER

  • Direktnummer — du når oss direkt och behöver inte vänta i telefonkö
  • Unik mailadress — ger en snabbare hantering och ditt ärende prioriteras
  • Kontaktperson — du för i huvudsak dina ärenden med en och samma person
  • 15 % rabatt per biljett — till de flesta konserter i vår egen regi
  • Var 15e biljett är en fribiljett — till samma konsertdatum/bokning
  • Förhandsinformation om kommande konserter
  • Förtur till biljettreservationföre biljettsläppet till allmänheten
  • Informationsmaterial som hjälp i din kommunikation till ditt nätverk
  • Erbjudanden under året
  • Inbjudan till event

 

VILLKOR
För att få möjlighetatt blivårtLiveOmbud behöver du vid första tillfället köpa minst 10 biljetter.
Ditt LiveOmbudskort och kundnummer är personligt och kan inte användas av någon annan.
Det är endast du som kan göra ändringar i bokningar och reservationer.
Du äger dina biljetter och är vår kontaktperson och värd för din grupp. Dvs du sköter allt från bokning till betalning och hantering av biljetterna.
Enskilda personer i din grupp kan inte göra ändringar i en bokning.
Reserverade biljetter ska bekräftas och betalas 8 veckor före konsert. Vid reservationer över 20 biljetter kan en förskottsbetalning bli aktuell.

Ambassadörskapet och Ombudsprogrammet som LiveOmbud gäller per säsong och förlängs automatiskt till nästa säsong om du når upp till minsta köp som är 20 biljetter, och naturligtvis om du självönskar fortsätta.

Malmö Live Konserthus äger rätten att ändra och justera i Ombudsprogrammet under säsongen.

Vi ser fram emot att lära känna dig och ditt nätverk.
Varmt välkommen som LiveOmbud.

Praktisk information om hur du reserverar biljetter
  • Börja med att bestämma dig för ett datum då du tror att din grupp vill gå. Därefter mailar du oss på [email protected] eller ringer oss på telefon 040-34 35 05 med önskemål om dag, placering, pris och antal biljetter du vill reservera. Du kan se tillgängliga platser på respektive konsert genom att klicka på konserten nedan. 
  • Kom ihåg att alltid uppge ditt ombudsnummer när du reserverar biljetter. Detta för att vi ska kunna samla alla dina bokningar och lätt kunna räkna samman hur många biljetter du sålt per säsong. 
     
  • Du får därefter en reservationsbekräftelse med bokningsnummer och sista datum att bekräfta och betala dina biljetter. Datumet för bekräftelse ligger åtta veckor innan konserten du reserverat till. Du tar då kontakt med oss igen, via mail eller telefon och bekräftar dina biljetter.
     
  • Du väljer nu hur du vill betala dina biljetter: kort i Biljettcenter, via räkning eller med bank- eller plusgiro. Hämtar du dina biljetter i biljettcenter görs detta senast på förfallodatumet. Vid räkning tillkommer 40 kr i administrativ avgift. Väljer du bank- eller plusgiro och vill att vi skickar biljetterna till dig med posten tillkommer 30 kr i porto. När du bekräftat dina biljetter och vilket betalningssätt du väljer genomför vi din bokning inom några dagar. Du väljer sedan själv hur du vill förmedla biljetterna till dina kontakter.
     
  • Tänk på att det endast är du som Liveombud som sköter bokning, bekräftelse och betalning med oss för att kunna utnyttja din ombudsrabatt. Ditt ombudsnummer är personligt och kan inte användas av någon annan.
     
  • Tänk på att det endast är du som Liveombud som kan ändra i din reservation. Vi kan inte ändra enstaka biljetter för dina kunder.
Praktiskt information om hur du bokar servering

Pausservering görs i samband med reservation av dina biljetter. Meny hittar du på malmolive.se/mat-och-dryck

För privata sällskap ger restaurangen Eatery Social Taqueria på Malmö Live 10 % rabatt på matnotan (exklusive dryck). Här görs bokning direkt via [email protected]. Tänk på att uppge ditt Liveombudsnummer vid bokning, samt visa upp ditt Liveombudskort vid besök på restaurangen.

För bussbolag har Clarion Hotel & Congress Malmö live en bussmeny från 200 sek/person med ett minimum på 10 pers. Bussmenyn bokas direkt via [email protected]. Tänk på att uppge ditt Liveombudsnummer vid bokning. 

Senast uppdaterat: 2022-08-01